2012 - Mitt år!

2011 var för mig ett oerhört jobbigt år fullt med stress, prestationsångest och en allmänt jobbig vardag. Så jag har bestämt mig för att 2012 ska bli MITT år, bättre än alla föregående år i mitt liv. Mitt mående och min ork SKA bli bättre än vad den har varit senaste året, för både min, mina närståendes samt mina djurs skull.

Jag tog ett stort kliv mot bättre mående när jag bestämde mig för att hoppa av samhällslinjen och istället börja läsa allmän behörighet på distans via en folkhögskola. En vanlig skolmiljö och ett vanligt skolschema passar mig helt enkelt inte, jag behöver mer lugn och ro i min studiemiljö, och måste få avsluta de projekt jag håller på med i ett ämne innan jag hoppar på något annat. Jag behöver även ha möjligheten att få ta en paus när det blir för mycket i skallen, och kunna göra upp en egen planering att följa. Så förhoppningsvis så passar denna studieform mig perfekt!

Så mitt nyårslöfte för i år är helt enkelt att ta för mig, och se till att mitt eget mående alltid kommer i första hand. Jag ska inte längre "vänta ut" jobbiga saker, utan ta tag i dem direkt och säga ifrån när det blir för mycket. Sen kommer jag säkerligen få många baksteg och falla tillbaka i gamla vanor, men i det stora hela ska jag försöka hålla mig till den här filosofin.

Sedan ska jag se till att göra saker som jag mår bra av! Hästarna ska komma igång på allvar, jag ska se till att ha fint och ordning i både rummet och stallet, att äta hyfsat nyttigt och på bra tider, jag ska ta tag i fotograferingen och se till att få en bra struktur och balans i mitt liv så att allt mest bara flyter på.

Förhoppningsvis så kommer även bloggen att ha en positiv inverkan på det hela, göra mig mer motiverad att göra saker för att kunna dela med mig om det till er läsare och så vidare. Men också så att jag själv kan kolla bakåt i inläggen och se efter om jag gör framsteg, peppa mig till att ta tag i saker och så.

Självklart kommer det att vara en lång bit för att ta mig dit jag vill komma, och jag kommer att stöta på mycket motstånd, men jag ska klara det. Och jag kommer även att sätta upp delmål för mig själv, för att slippa prestationsångest för att jag inte mår som jag vill göra. Så jag tar helt enkelt ett litet steg i taget, och till slut så ska det helt enkelt bli bra, och jag ska ha det liv och mående jag vill ha - Genom att skapa det åt mig själv!

Kommentarer
Postat av: Mamman

Jag är så stolt över dig, Dotra Mi...du gör helt rätt! Kom ihåg att jag ALLTID finns här om du vill ha hjälp med praktiska saker (så länge kroppen kan), skolsaker och som stöd. All min kärlek till dig, älskade barn! Kram// Mamman <3<3<3

2012-01-10 @ 12:09:30
URL: http://segeraker.blogspot.com
Postat av: Amanda

Åh tack för tipset! Fin blogg!

2012-01-10 @ 12:36:13
URL: http://granaryttarna.blogg.se/
Postat av: Felicia- Hdryttarna

Ditt år!! :D

& MITT ÅR! =D



Jätte bra mål!!

Många kraamizar

2012-01-10 @ 13:49:24
URL: http://www.HDryttarna.devote.se
Postat av: PATRICIA

svar: okejokej bra tack då vet jag ;)

2012-01-11 @ 19:12:34
URL: http://ponnynceline.blogg.se/
Postat av: lovisa

heja bästa hannah!!!

2012-01-11 @ 22:28:09
URL: http://lovisacrimefighter.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0