Godmorgon världen!

Jag måste bara säga att jag har haft en oerhört trevlig morgon idag. Vaknade redan vid tre i natt/morse och var helt utsövd, jag antar att man kan bli det om man somnar runt sju dagen innan, haha! Gjorde sedan i ordning en god och tämligen nyttig frukost i form av havregrynsgröt och kaffe latte. Efter det gick jag ut på en promenad med Alice. Nu sitter jag här och laddar upp med lite C-vitamin i form av mandariner, så hoppas vi att mitt immunförsvar blir starkt och bra så att jag slipper att vara sjuk hela tiden.

Det är verkligen underbart hur mycket bättre ens humör blir för hela dagen om man bara får en bra start på morgonen. Sen märker jag redan, efter bara tre dagar av att plugga på distans, hur mycket lugnare jag är. Ingen stress över att behöva ta sig iväg till skolan trots extrem huvudvärk, jag behöver inte släpa mig upp ur sängen utan att ha sovit ordentligt, jag har tid och ro att äta frukost på mornarna och helt enkelt ta allt i min egen takt. Det är helt enkelt underbart! Och huvudvärken som jag har dragits med i oerhört många år har för den delen lyst med sin frånvaro sedan jag inte går i "normal" skola längre.

Faktumet att jag har massa "måsten" gör mig inte heller speciellt stressad, då jag vet att jag kan ta det i den takt jag vill, och det gör faktiskt ingenting om det inte blir klart idag - det är ju en dag imorgon med! Jag är verkligen oerhört positiv inställd till det här året, och vad jag ska göra det till, vilket är oerhört skönt då jag tidigare ibland har känt att det mesta är meningslöst.

Men nu ska jag ta och göra min svenskauppgift, sen får vi se vad resten av dagen har att erbjuda! Jag ska i alla fall försöka komma ihåg att leta reda på min kamera så att det kan komma upp lite bilder här på bloggen med, det ser lite tråkigt ut med bara massa text. Jag hoppas att ni alla har haft, och kommer att få, en lika underbar dag som min hittills är :)

Kommentarer
Postat av: Mamman

Det är så roligt att du mår så mycket bättre och kan se framtiden an med glädje och förhoppningar igen. (Sen gör det ju inte ont att du studsar upp på morgonen och bjuder på frukost heller.) Älskar dig....massvis! // Mamman

2012-01-16 @ 22:59:45
URL: http://segeraker.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0